Księga Znaku
Księga standardów
Corporate Identity (CI)

Księga Znaku jest zasadniczo przewodnikiem po stylu korporacyjnym. Zawiera wszystkie zasady i funkcje Twojej marki, dzięki czemu możesz zapewnić spójny przekaz marketingowy na różnych platformach medialnych i lokalizacjach geograficznych dla Twojej firmy. W Księdze Znaku znajdziesz szczegółowe wytyczne lub standardy, które obejmują wszystko, od historii i wizji marki po wartości i misję. Projekt logo, palety kolorów, projekt papieru firmowego, style pisma (czcionki) oraz obrazy powinny znajdować się w książce marki.

W zależności od wielkości firmy i zasięgu marketingowego Księga Znaku może zawierać tylko kilka narzędzi marketingowych. W miarę rozwoju firmy możesz poszerzać swoją Księgę Znaku o szerszą gamę materiałów, w tym wytyczne dotyczące fotografii, obsługę grafiki, media społecznościowe, układy projektowe, reklamy, oznakowanie, merchandising, a nawet styl copywriting i redakcyjny.

Księga Znaku, to opis budowy logo oraz wytyczne prawidłowego stosowania. Szczegółowo opracowana stanowi przewagę nad konkurencją i podnosi prestiż Firmy

WERSJA PODSTAWOWA
KSIĘGI ZNAKU

  • konstrukcja logo
  • skala i orientacja
  • siatka logotypu
  • kolorystyka logo (RGB, CMYK, PANTONE)
  • prawidłowe oraz nieprawidłowe usytuowanie logo
  • dopuszczalne oraz niedopuszczalne tła pod logo
  • pole podstawowe i pole ochronne
  • typografia

 

  • wszystkie pliki przesłane drogą elektroniczną
  • plik Księgi Znaku w formacie PDF
  • pliki czcionek do zainstalowania
  • logo w formacie: .EPS, .CDR (CorelDRAW), .PDF, .AI(Adobe Illustrator), .TIFF, .JPG, .PNG

 

 

WERSJA ROZSZERZONA
KSIĘGI ZNAKU

  • konstrukcja logo
  • skala i orientacja
  • siatka logotypu
  • kolorystyka logo (RGB, CMYK, PANTONE)
  • prawidłowe oraz nieprawidłowe usytuowanie logo
  • dopuszczalne oraz niedopuszczalne tła pod logo
  • pole podstawowe i pole ochronne

 

  • liternictwo
  • wizytówki (2 rodzaje – imienne i firmowe)
  • papier firmowy
  • teczka firmowa
  • bloczek do notatek A4
  • bloczek do notatek A6
  • bloczek do notatek 100x100mm
  • pieczątki
  • etykiety
  • koperty (różne formaty)

 

  • plakat
  • ulotka A5, A6, DL, /z miejscem na adres i pieczątkę dystrybutora/ – dwustronicowa
  • folder A4 – wielostronicowy / z miejscem na adres i pieczątkę dystrybutora/
  • okładka
  • layout strony wewnętrznej
  • przykładowe layouty reklamy prasowej
  • gadżety /czapka, długopis, torba reklamowa/
  • billboardy
  • projekty na samochodach osobowych – rozmieszczenie elementów graficznych
  • oznakowanie budynków i pomieszczeń firmy
  • wszystkie pliki zapisane na CD i/lub przesłane drogą elektroniczną
  • plik Księgi Znaku w formacie PDF
  • pliki czcionek do zainstalowania
  • logo w formacie: .EPS, .CDR (CorelDRAW), .PDF, .AI (Adobe Illustrator), .TIFF, .JPG, .PNG
  • przekazanie plików w formatach: CDR (CorelDRAW) lub AI(Adobe Illustrator),, JPEG , PNG, PDF; w przestrzeni barwnej RGB oraz CMYK

Dlaczego wytyczne marki są ważne?

Głównym powodem posiadania Księgi Znaku jest konsekwencja. Jeśli nie masz reguł, każdy projektant i każdy marketer przedstawi swoje pomysły w sposób, który uznają za odpowiedni.

Wyrażą swoją osobowość, a nie przedstawią tożsamość marki. Różnorodność nie jest niczym złym, ale jest moment, w którym ta odmienność może być zbyt duża. Przeciwstawne style projektowania i podejścia komunikacyjne sprawią, że marka będzie wyglądać na zdezorientowaną. Zmniejszy to także tożsamość marki i obniży wiarygodność marki.

Księga Znaku może być szczególnie przydatna dla nowych pracowników. Przeczytanie instrukcji zawartych w Księdze Znaku pomoże im przyzwyczaić się do zasad marki znacznie szybciej niż metodą prób i błędów.

Identyfikacja wizualna marki to niezwykle ważny element każdej strategii marketingowej