Księga Znaku
Księga standardów
Corporate Identity (CI)
Księga Znaku jest zasadniczo przewodnikiem po stylu korporacyjnym. Zawiera wszystkie zasady i funkcje Twojej marki, dzięki czemu możesz zapewnić spójny przekaz marketingowy na różnych platformach medialnych i lokalizacjach geograficznych dla Twojej firmy. W Księdze Znaku znajdziesz szczegółowe wytyczne lub standardy, które obejmują wszystko, od historii i wizji marki po wartości i misję. Projekt logo, palety kolorów, projekt papieru firmowego, style pisma (czcionki) oraz obrazy powinny znajdować się w książce marki.
W zależności od wielkości firmy i zasięgu marketingowego Księga Znaku może zawierać tylko kilka narzędzi marketingowych. W miarę rozwoju firmy możesz poszerzać swoją Księgę Znaku o szerszą gamę materiałów, w tym wytyczne dotyczące fotografii, obsługę grafiki, media społecznościowe, układy projektowe, reklamy, oznakowanie, merchandising, a nawet styl copywriting i redakcyjny.

Księga Znaku, to opis budowy logo oraz wytyczne prawidłowego stosowania. Szczegółowo opracowana stanowi przewagę nad konkurencją i podnosi prestiż Firmy
WERSJA PODSTAWOWA
KSIĘGI ZNAKU
- konstrukcja logo
- skala i orientacja
- siatka logotypu
- kolorystyka logo (RGB, CMYK, PANTONE)
- prawidłowe oraz nieprawidłowe usytuowanie logo
- dopuszczalne oraz niedopuszczalne tła pod logo
- pole podstawowe i pole ochronne
- typografia
- wszystkie pliki przesłane drogą elektroniczną
- plik Księgi Znaku w formacie PDF
- pliki czcionek do zainstalowania
- logo w formacie: .EPS, .CDR (CorelDRAW), .PDF, .AI(Adobe Illustrator), .TIFF, .JPG, .PNG
WERSJA ROZSZERZONA
KSIĘGI ZNAKU
- konstrukcja logo
- skala i orientacja
- siatka logotypu
- kolorystyka logo (RGB, CMYK, PANTONE)
- prawidłowe oraz nieprawidłowe usytuowanie logo
- dopuszczalne oraz niedopuszczalne tła pod logo
- pole podstawowe i pole ochronne
- liternictwo
- wizytówki (2 rodzaje – imienne i firmowe)
- papier firmowy
- teczka firmowa
- bloczek do notatek A4
- bloczek do notatek A6
- bloczek do notatek 100x100mm
- pieczątki
- etykiety
- koperty (różne formaty)
- projekty na samochodach osobowych – rozmieszczenie elementów graficznych
- oznakowanie budynków i pomieszczeń firmy
- wszystkie pliki zapisane na CD i/lub przesłane drogą elektroniczną
- plik Księgi Znaku w formacie PDF
- pliki czcionek do zainstalowania
- logo w formacie: .EPS, .CDR (CorelDRAW), .PDF, .AI (Adobe Illustrator), .TIFF, .JPG, .PNG
- przekazanie plików w formatach: CDR (CorelDRAW) lub AI(Adobe Illustrator),, JPEG , PNG, PDF; w przestrzeni barwnej RGB oraz CMYK
Dlaczego wytyczne marki są ważne?
Głównym powodem posiadania Księgi Znaku jest konsekwencja. Jeśli nie masz reguł, każdy projektant i każdy marketer przedstawi swoje pomysły w sposób, który uznają za odpowiedni.
Wyrażą swoją osobowość, a nie przedstawią tożsamość marki. Różnorodność nie jest niczym złym, ale jest moment, w którym ta odmienność może być zbyt duża. Przeciwstawne style projektowania i podejścia komunikacyjne sprawią, że marka będzie wyglądać na zdezorientowaną. Zmniejszy to także tożsamość marki i obniży wiarygodność marki.
Księga Znaku może być szczególnie przydatna dla nowych pracowników. Przeczytanie instrukcji zawartych w Księdze Znaku pomoże im przyzwyczaić się do zasad marki znacznie szybciej niż metodą prób i błędów.
